fredag 15 februari 2013

Liten update

Några bilder från veckan som gått! Veckan har innehållt bvc besök där jag hade båda barnen med. Vi åkte hemifrån 9.30 och kom hem 12.00? Det tar onekligen lång tid att gör saker med två barn, onekligen.
Jag och lillebror har också varit på mamma-dejt hos Amanda, där även Maja och ena tvillingen Theodore var med, Liam var hemma och var sjukling. Någon mer som var sjukling var lillebror. Hans förkylning eskalerade under dagen och vi blev tvungna att åka till akuten. "Troligen RS virus men det är inte säkert han blir sämre än såhär" löd det. Lungorn lät fint och då var jag nöjd. Så nu har det varit högläge (för slemmet och andningens skull ) snorsug, näsdroppar och lite extra kärlek som gällt. Han är bättre nu, men inte bra.
Igår firade vi alla hjärtansdag, på ett väldigt okomplicerat och oromantiskt sätt, mitt i småbarnsbubblan. Men jag fick fina tulpaner och en "vatten" tillbringare från Lantliv som jag blev väldigt glad för! Tack hjärtat <3 barnen fick varsin jätte söt nalle av pappa & Åsa, och VI fick också present! Biobiljetter, pengar till resturang besök och barnvakt, framöver när det passar. Hur gulligt?! Blev SÅ glad! Nu har vi något att se fram emot.
Våran lilla Myra har snöat in på att diska och greja i diskhon. Där kan hon stå i timmar om ingen plockar bort henne. Perfekt när man ska laga mat, jag får laga ostört utan gnäll, dessutom har jag henne nära så vi kan prata, och hon är super nöjd, win win alltså! Minus för allt vatten man får ta rätt på bara.
Idag har vi haft Josefina & Theodor och Emelie (S var på dagis) här. Jätte kul att ses, var länge sen sist! Och när dom åkt hem så kom Caya och barnen förbi en stund. Himla bra dag!
Amningen rullar på i sin lilla takt, gör fortfarande jätte ont på högra, sitter för tillfället och ammar på högra och vill krypa ur skinnet av obehag. Så tråkigt att det aldrig blir bra :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar