lördag 13 augusti 2011

En glad mamma

I natt har jag sovit 7 timmar i sträck! Herregud, känslan utsövd känns som något helt nytt.
Så här länge har jag inte sovit på 3 månader, om ens det, när man var gravid sov man ju
som ett skräp. Miranda har för första gången i sitt korta liv sovit en hel natt igenom, stort!
Hon somnade snällt klockan 20.00 och vaknade 7.15.
Jag vaknade klockan 7, och var pigg, tittade på klockan och ba: Är hon död eller? tittade
snabbt mellan spjälorna och konstaterade att hon andades. När hon vaknade var hon inte
ens panik hungrig. Bytte blöja i lugnan ro, skrattade, pratade och sen ammade vi.
Gofis, nu sover hon igen.
Tänk att någon så litet som 7 timmars sömn kan göra en så lycklig? men det gör liksom att
man ser ett ljus i tunneln, det kommer bli bra.. jag kommer få sova igen. 


I alla fall så hade vi en jätte trevlig kväll med familjen Grop/Ekeroos igår.
Vi käkade tacos, drack lite vin, åt en god cheesecake som Emelie bakat och prata bebisar
och massa annat. Tack fina ni för en fin kväll!

Idag ska vi eventuellt åka upp till stugan och plocka lite svamp, men vi kan inte riktigt komma
överens om vart vi ska gå, så innan vi somnade igår sa vi "äh, då skiter vi det, godnatt"
meen, jag är lite sugen ändå. Har kokat ägg och gjort en smörgås till Anders, ska koka gröt
också.. tänkte att om jag är extra snäll så kanske jag kan övertala honom ;)


1 kommentar:

  1. Attans då:) Kika på ebay, där finns det en massa fina olika stövlar:)

    Skönt att Miranda bjöd på sovfest:) Killarna sov 6h i sträck inatt och både jag och Markus var i chock när de väl vaknade.. Hoppas att detta blir en ny vana:)

    Mammafika nästa vecka tycker jag låter tokbra! Är borta mån-tisdag bara, men någon av de andra dagarna?=)

    Kram!

    SvaraRadera