torsdag 25 augusti 2011

Träningsdagbok del 1

Sådär ja! Nu är morsan igång. Idag var jag och caya på gymmet och fick ett träningsprogram och genomgång av det, samt vägning och mätning. Känns så jäkla roligt att vara igång!
Varannan månad kommer det att bli uppföljning och ny vägning och mätning, och jag kommer att dela med mig av alla resultat här på bloggen. Jag är stor nu, och det är inga roliga siffror att dela med sig av, men det är en form av peppning till mig själv.

När jag skrev in mig på MVC vägde jag 65 kg, och det är 5 kg mer än vad jag vill väga.
Under sommaren hade jag gått upp 2 kg för att jag slarvade med maten, och under de tre första gravid- månaderna gick jag upp 3 kg. Så på grund av det så har jag 5 kg utöver startvikten, men mitt mål är att gå ner till 65, och när det är uppnått så sätter jag ett nytt mål på 60 kg, som jag vill väga.
Under hela graviditeten gick jag upp 31 kg, och vägde alltså hela 96 kg när jag födde, helt galet, jag var så himla stor och tung. Nu 3 månader senare har jag gått ner 17 kg, och har alltså 14 kvar. Hittils har jag inte ansträngt mig för att gå ner i vikt, många kilo försvann ju på en gång (barn, vätska etc) sen har väl amningen och promenader gjort sitt. Men nu kommer det svåra, att bränna fläsket.
Jag kommer inte att börja med någon speciell diet, men däremot tänka mer på vad jag äter. Frukost, lunch, middag, mellanmål etc. Normala portioner, dra ner på kolhydraterna, skippa fika och andra onyttigheter i veckorna. Det är omöjligt att gå ner 14 kg om man inte även ser över kosten.
Det som är bra är att jag och Caya har samma program och kan träna tillsammans och peppa varandra!
Det här ska faktiskt bli jätte roligt!

Nu kommer mina start siffror...

kroppen idag, 25/8-11 Kl 12.00 

Vikt: 78,9
Längd: 1,70

Arm: 37 cm
Midja: 90 cm
Stuss: 111,5 cm
Lår: 57 cm


Vatten: 47,2 % (ska vara kring 50%)
Muskler: 38,9 % (ska vara kring 40-50%)
Ben: 2,9 (minns ej vad hon sa om det, men jag tror 2,9 var som det skulle vara)
Fett: 31,4 (ska vara kring 20%)

Som ni ser är ju fettet boven i dramat, men det ska det bli ändring på!
KÄMPA KÄMPA KÄMPA!!!

3 kommentarer:

  1. Kommer gå så bra och vi kommer nå vårt mål.
    Kör ju redan imorrn - yeej! Var verkligen kul och det känns så bra att vara igång på allvar.
    Puss CaYa

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå tokbra! Med lite jävlaranamma så går allt:) Ska bli kul att följa, blir extra peppning för mig med:)

    SvaraRadera
  3. Har du gått ner 17 kilo?? Du är grym!!! Det här kommer gå superlätt för dig, håller tummarna!! :) Puss AnnaK

    SvaraRadera