lördag 20 augusti 2011

Update fråb Utby!

Vi har det jätte trevligt här i Utby! Jätte fin ceremoni, och jätte god mat! Nu ligger jag på rummet och nattar Myran. Har gjort samma procedur som hemma (amning, saga, mys stund när jag nynnar en speciell vaggvisa, lägger över i sängen och säger godnatt älskar dig) fast nu ligger hon i vagnen då, i stället för sängen. Tänkte att om jag gör precis lika så kanske hon blir trygg fast att vi inte är hemma, och förhoppningsvis somnar gott. Men det brukar alltid ta en stund, hela nattningen tar ca 1 timme. Kan verka länge kanske, men jag vill verkligen att sömnen ska fungera, därför lägger jag ner mycket tid på den och försöker göra den till en sån mysig stund som möjligt, så att hon alltid Ska se sömnen som något positivt. Tror att det är bra att lägga grunden tidigt. Men jag är en sån där nojig morsa som måste titta till henne sjuttioelva gånger efter att hon somnat, även fast hon ligger i sovrummet med öppen dörr, och jag sitter utanför (kontroll freak) men det kan jag ju inte göra på samma sätt nu när vi är här, då är nog riske stor att jag bara stör henne om jag ska gå in och ut ur rummet helatiden, men vi har babyvakten med oss, och festen är på samma våning som vi sover, som om hon skulle gnälla så är det lätt att bara gå hit och titta till henne. Nu blev det här värsta sömn inlägget, det var ju inte riktigt tanken, men så blev det :) nu har lilla skrot somnat under tiden jag skrivit, så jag ska bara sitta kvar en stund till, tills jag vet att hon somnat in djupt, och sen ska jag gå ut och umgås med dom andra och dricka ett glas vin! Adios!

1 kommentar:

  1. Hej! Tack för tipset, det är faktiskt fler som sagt - men minst lika många som sagt att det inte behövs. Det finns redan några och fler ska införskaffas :-)

    SvaraRadera