lördag 27 augusti 2011

Fredags mys!


Igår var vi bjudna på mat hem till Anders & Emelie!
Tacos, mums! Och jag och Anders tog med oss moccapannacotta
till efterätt. Pannacotta är en av mina favorit efterätter, men jag gör alltid med vanilj
 eller saffran, så när jag såg receptet med mocca fick jag lov att prova.
Det var lite speciellt, och inget man kan äta mycket av, men lite grann till kaffet var jätte
gott, och jag hade rört ihop hallon och blåbär till, det gjorde också att det blev
"lättare" att äta. Men (min) Anders som inte dricker kaffe, tyckte att det var sådär


Lagom när Myran fått på sig pyjamasen så bajsade hon igenom så pappa
Anders fick bajs på armen, jätte roligt eftersom han är typ rädd för bajs! 
men Sixten var snäll och lånade ut en så Myran slapp sova i klänning! 


Efter att hon ätit somnade hon sådär gosigt som hon alltid gjorde när hon var
spädis, hur mysigt som helst! 
Vi hade i alla fall jätte trevligt igår, och klockan bara sprang iväg. Jag började förbereda
för att åka hem när klockan var 22, men när vi satte oss i bilen för att åka hem stod 
den på 23.45. så idag är vi trötta! Vi somnade inte fören efter halv ett, och tre timmar senare
vaknar jag av att Miranda gallskriker och jag flyger upp och börjar leta efter nappen i mörkret
men kan inte hitta den, och tillslut ser jag att hon har den i munnen och att hon sover? 
hon måste ha drömt något. Sen vaknade hon 2½ timme senare och ville ha mat, Zzzzz. 
Vaknade 2 timmar senare med tutten framme och en sovandes bebis bredvid mig, så kan det
gå när man är trött :) Och stackars Anders fick lov att gå upp tidigt och åka till insjödagen
och stå parkeringsvakt för innebandyn, men snart kommer han hem igen. 

I kväll ska Anders iväg på 30 års fest, och då kommer Amanda, Maja & kidsen hit och
äter med oss, kanske slinker ner ett glas vin också! 
Förövrigt så har jag ont i varenda muskel jag äger och har idag, men det bästa sättet
att bli av med träningsvärk är väl att träna mer? så i morgon förmiddag kör vi igen! 

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni hade mys igår :)
    Ha så kul ikväll, nästa gång är jag lite roligare och är med. Men veckan som kommer är det verkligen fullt upp. Men vi ses imorrn iaf :)
    Puss CaYa

    SvaraRadera
  2. Ikväll blir det myskväll alabama:) Vinet är nerpackat, ungarna är galet söta och regnjackan ska fram:)

    Ses snart!
    Kramen!

    SvaraRadera