fredag 12 augusti 2011

Fredag!

Igår blev Miranda 3 månader! Det går så snabbt. Men jag känner inte alls den ångesten
över att min lilla bebis växer och blir stor, som många andra känner. Jag tycker bara att det är
hur roligt som helst. Jag ser fram emot alla nya steg i utveckligen och tycker att allt är så spännande.

Igår var Amanda, Anna & Evelina (och barnen) här och åt lunch, jätte trevligt! Efter lunchen åkte
jag och Anders till BVC med myran, det var dags för vägning, mätning och vaccinering.
Nu väger hon 5800g och är 62 cm. Britt (som vi har för tillfället) var ensam där, så hon fick först
lov att sticka myran i ena benet, och sen i andra (i vanliga fall är dom två, så dom sticker samtidigt,
på så vis upplevs det bara som ett stick) men det gick bra. Hon pep till på första, men brydde sig
inte nämnvärt, men andra sprutan sved lite mer, då börjar hon gråta, men hon blev snabbt lika glad
o go igen som hon alltid är! Lilla pluppen.
Efter BVC åkte vi en sväng till hjultorget och uträttade några ärenden, sen hem och laga mat, och
sen skulle Anders på träning, och jag och myran åkte till Mickan och fikade.
Men framåt kvällen blev myran jätte ledsen och super trött, så då åkte vi hem och hon somnade
bums i sin säng. Men hon klarade sig tack o lov ifrån feber.

Idag är vi bara hemma och myser. Miranda började dagen med att spy den största kräkan jag
någonsin sett. Hon blev så förvånad själv att hon började gråta! Det bara flög ur henne. Hela hon,
hela jag och halva sängen blev en kräksjö. Så det blev ett bad på en gång och nya sängkläder :)
Idag slutar Anders klockan 12, lycka! Längtar efter honom nu när han är borta på dagarna.
I kväll kommer Emelie, Anders & Sixten hit och äter tacos med oss, blir mys!




2 kommentarer:

  1. Bara jag som får panik för tiden går så fort..
    Haha! Men varje älder har sin charm, så är det. Men man bara undrar hur det kan gå så fort.
    Jag älskar denna bebistid och jag vet att den försvinner på tok för fort. Men denna gång njuter jag mer av bebis tiden än med Emma.
    Då tänkte man bara på allt hon skulle lära sig och att hon skulle bli stor. Men samtidigt så tycker jag det ska bli så roligt när Julia blir större, kan sitta, gå, springa och äta. Så roligt det med :) Hoppas ni får en trevlig kväll med tacos och vänner. Kram kram CaYa

    SvaraRadera
  2. saaaaaknar:) kram på er!

    SvaraRadera