tisdag 23 augusti 2011

tänk om man vore en ko

Nu på kvällen ammade Miranda i 7 minuterBÅDA brösten, sen var mjölken slut.
Lajbans värrre! Fick ge henne 100ml ersättning för att hon skulle bli mätt och somna.
Alltså, varför kan man inte bara få två jätte tuttar som alltid är fulla med mat? Det skulle
underlätta, även fast jag vet att det inte är så lajbans det heller.
Alla snackar om "mjölktuttar", sprängfyllda och maten bara sprutar ut. Jahaja, jag känner
inte ens när mjölken rinner till. Sprängfyllda är dom bara ibland på morgonen när jag inte
ammat på många timmar, men det gör inte ont.
Tänk att det kan vara sån skillnad?
Jag hoppas bara att mjölken räcker i åtminstonde 2 månader till, så att det liksom inte bara
blir mindre och mindre. Men jag försöker att pumpa lite mellan varven, för att stimulera
produktionen, fast jag vet inte om det hjälper?

Well well, ska gå och sova och koppla bort amnings- funderingar för några timmar.
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Jag hade samma problem. Mjölken tog typ bara slut i ena bröstet en dag, men jag kunde fortfarande amma så han blev mätt i det andra. Men hur kul är det med ett stort och ett litet bröst.. HAhaha

    SvaraRadera