söndag 18 november 2012

Bästa vännerna är här.

Nu är vi storfamilj här i ett par dagar! Caya och tjejerna sover här tills på tisdag för Björn är i Stockholm hela veckan på utbildning och nu jobbar Caya 2 kvällar så då behöver hon hjälp med Julia & Emma. Tjejerna är så vana att vara här så det är nemas problemas, bara mysigt! Det är så roligt, för Emma är egentligen ganska blyg, men det märks att hon blivit bekväm här, hon vill vara här med oss och hon kan till och med vara hemma själv med Anders. Och Julia & Miranda som först spenderar dagarna tillsammans på dagis (ja, även Emma är ju där, fast på stora sidan) och sen även ofta helgerna, blir ju som systrar.
Det är skönt att ha så nära vänner tycker jag, dels för min egen skull, men också mycket för Mirandas skull. Det är en trygghet och glädje att veta att hon har två nära vänner med sig ända från födseln, och som har föräldrar med samma livsstil och värderingar som en själv. Miranda känner inte Björn så bra (vi är oftast här, för Björn jobbar så mycket) men hon älskar Caya!

Annars då? det har varit en lugn och skön söndag. Efter frukost tog vi en promenad tillsammans i regnet. Vi behövde allihopa komma ut och få lite luft. Men det är så tungt väder nu, som ett grått tjockt täcke som ligger över oss. Tungt och tråkigt! Men, jag har det hellre så här, än snö och is.
Efter promenaden så plockade vi och fixade i källaren, så nu är det uppstädat där nere och vi har ett ordentligt gästrum, så skönt! Nu ska det bara städas. Skulle vilja fixa lite där nere, göra en fotovägg och det skulle behövas lite grejer till gästrummet, är rätt så tomt där inne. Men det är inget jag prioriterar just nu, det får jag ta när jag orkar!
Nu sitter jag och kikar på Beck och Anders sitter vid datorn, tror han är ganska nöjd med att äntligen få sitta på den här våningen, han blev så ensam där nere i källaren :) jag tycker det är skönt att ha honom här också!
I morgon är det måndag och nya vecka igen, skönt! :)

1 kommentar:

  1. Ja, magens storlek och form säger så lite! Ändå vill många gärna ge en kommentar om ens mage. Det jag stört mig på är att en del nästan låtit "oroliga" över om bäbisen växer som den ska och det är knappast något en redan nervös gravid behöver höra. Men men, det är bara att ignorera! Jag ska som du säger njuta av att inte vara så stor.

    SvaraRadera