söndag 25 november 2012

Fin fin helg.

Har en sovande Myra på mitt bröst <3 lagom till vi höll på att göra klart för att gå och lägga oss med datorn i sängen för att kolla på film, så vaknade hon och var ledsen och ville inte under några som helst omständigheter vara själv, så jag fick gå och lägga mig med henne i våran säng. Och Anders blev fast med tvättmaskinen som har krånglat i helgen, den vill inte släppa ut vattnet. Så det blir nog ingen film på pipblåsarvägen i kväll, men det gör inget, får somna hand i hand med min Myra i stället, inte fy skam det heller! Det verkar som att perioden kring 1,5 år är en tid för orolig sömn? Hör många som säger samma sak, att barnen vaknar och är ledsna osv. Nåväl, vi har i alla fall haft en bra helg. Igår tog vi det piano, Anders hade hemma- match och var borta ett par timmar mitt på dagen, och samtidigt så sov Miranda, i över tre timmar (på lördagar sover hon länge, hon är nog trött efter dagisveckan då) så massa egentid. Satt i soffan och kikade på Greys säsong 1 (har börjat om från början) och pysslade med julkort, så skönt! Sen rullade timmarna på, och när myris somnat för natten så åt jag och A tacos framför tvn och sen blev det film! Mysmys! Idag har vi varit till Borlänge/kupolen hela lilla familjen, A behövde ett par jeans, jag och M behövde lite smått och gott, vi köpte två julklappar (blev en bob till Miranda, så hon tar tillbaks önskningen om pulkan) och sen köpte vi det sista till Lillebror- ett set från POP som ska bli hans första kläder när vi åker hem från BB. Vi avklade allt ganska snabbt, när pappan är med går det undan ;) sen när vi kom hem så kom Caya, Björn och barnen hit på lite fika och lek, och sen käka vi thaimat till middag tillsammans! Bra sätt att avsluta helgen på! Nu säger den här trötta mamman godnatt. Ny vecka och måndag i morgon, det gillar vi! Natti!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar