lördag 17 november 2012

Full aktivitet på insidan av min kropp.

Om jag hade varit i vecka 40 så hade jag nog trott att förlossningen var nära förestående, nu är jag i vecka 34 och vet inte vad jag ska tro. Men jag vet, att jag blir inte förvånad om den här bebisen kommer för tidigt.
Under de senaste dagarna har jag haft otroligt mycket sammandragningar och molvärk och igår hade jag en diffus ryggvärk som inte gav med sig fören till kvällen. Och idag började det lossna slempropp. Och han grejar och far där inne i magen så jag håller på att bli tokig emellan åt, han som under hela graviditeten varit så stillsam. Nu vet man ju att varken sammandragningar eller slempropp behöver betyda förlossning, men det sätter i alla fall igång tankar. På ett sätt vore det fantastiskt skönt att få föda nu, att få bli ogravid och kunna röra sig obehindrat igen (sammandragningarna och foglossningen gör mig väldigt ofrivilligt stillasittande just nu) men får jag välja så väljer jag ändå att fortsätta tiden ut. Jag vill inte behöva bosätta mig på neo när jag samtidigt har en liten Miranda hemma som behöver mig, vore hemskt!
Nej, jag får nog helt enkelt försöka ta det lugnt nu, så lugnt det går med en 1,5 åring i alla fall.

Nu ska jag nog bädda ner mig i sängen med datorn och en film tror jag, är trött!

1 kommentar:

  1. Låter som att du verkligen ska ta det lite lugnt min vän...Hoppas på några veckor till iallafall.
    Säg till om vi kan hjälpa till på nåt vis.
    Ser jätte mysigt ut med sovrummet :)
    Kramen...

    SvaraRadera