måndag 5 november 2012

Idag efter dagis åkte vi hem till pappa och hämtade min gamla gunghäst och mina gamla barnmöbler! Allt i ful furufärg som var så poppis när en annan var liten men som man kräks över idag. Men vad gör det, Myran älskar det! Men får jag ork och lust kanske kan målar om det :) Det går vattkoppor på dagis nu, första barnet fick det för två veckor sen och i helgen insjuknade två av pojkarna på lilla sidan, som Miranda var med hela fredagen. Så nu är det bara att vänta två veckor och se om hon blir prickig! Det vore ju jätte bra om hon fick det, men inte NU! Grejen är den att JAG har inte haft vattkoppor, och den sjukdomen i kombination med graviditet är livsfarlig. Har fått order om att ringa förlossningen direkt om det skulle ske. Jag vet inte, men jag tror att dom kanske plockar ut bebisen då så jag kan ta medicin och typ försöka överleva. Så nu går jag halvt om halvt på nålar här hemma, vill inte behöva föda för tidigt och inte dö, dessutom är jag rädd för att bebisen ska få några konstiga skador, som dom kan få av vattkoppor. Men med tankte på att jag klarat mig från sjukdomen i över 26 år så vore det väl himla otur om jag skulle få det nu, och Miranda kanske är som mig, och klarar sig. Bara att hoppas på det bästa! :)

1 kommentar:

  1. Jag har ALDRIG hört att vattkoppor skulle vara sååå farligt..Det måste ju vara ganska vanligt att drabbas av vattkoppor som gravid ???? men har aldrig hört om nån komplikation ..??
    Om man haft vattkoppor som barn..så kan man ju får Bältros senare, skulle det va lika farligt i så fall ??
    Om det nu är så..så får vi ju verkligen hoppas att ni INTE blir sjuka.

    SvaraRadera