torsdag 1 november 2012

Lite roligt, lite tråkigt. Lite bra, lite dåligt.

Idag var Miranda ledig från dagis, för kl 10 skulle hon på 18-månaders kontroll på Bvc.
Vi åkte som vanligt dit en stund innan så hon fick leka av sig lite, hon tycker verkligen att det är roligt där!
Idag fanns det en liten nyfödd pojke i väntrummet, och bebisar är såå spännande, tänk om hon viste att vi snart har en egen. Vi fick även träffa Anders & Sixten, som var där i samma ärende. Kul!
Kontrollen gick bra. Örat är inte helt läkt efter inflammationen, så förmodligen hör hon fortfarande sämre på det örat, men det skulle läka och bli bra så småningom. Fick två olika salvor utskrivna som jag ska hämta på apoteket, för hennes utslag, som tydligen var eksem av något slag. Smultronmärket blir mindre och mindre, och såg ut som det skulle, och det gjorde även allt annat, så hon blev godkänd. Sprutan gick också bra, hon var mest nyfiken på plåstret! Hon är så tålig lilla Myris.
Nu har vi ätit lunch och hon sover middag. Jag sitter i soffan och vilar lite, men snart ska jag börja förbereda middagen, lika bra medan man får göra det ifred.
Fortfarande inte ett spår efter Mini. Är så ledsen över det. Har en klump i magen som ligger och gör ont.
Är så tomt utan henne. Förut var jag så irriterad över att hon alltid skulle sova PÅ mig på natten, nu saknar jag det. Har lagt lappar i alla brevlådor på gatan, så förhoppningsvis kollar alla sina förråd/garage etc. Och kanske har någon sett henne? har i alla fall gjort vad jag kunnat. Igår när jag kom hem från gymmet och klev ur bilen så tyckte jag att hon kom gående över gräsmattan, mot verandan, så jag sprang dit, men där fanns ingen katt? kan man verkligen se i syne på det viset? sjukt. Anders tyckte också att han såg henne gå här ute på räcket. Förmodligen så är våran älskade lilla misse borta för alltid, man får nog börja vänja sig vid den tanken. Väldigt väldigt tråkigt.




Bästa vännerna. Det var mycket för Pajas skull som vi valde att
skaffa katt. Nu blir det tomt och tråkigt för honom. 


1 kommentar:

  1. Usch fy så hemskt! Har tänkt på detta sen du skrev på facebook om det...det jobbigaste måste vara att inte veta vad som hänt henne, OM något har hänt henne vill säga. Så go och fin katt :( Kram till er

    SvaraRadera