lördag 3 november 2012

Ganska händelserik lördag ändå.

Idag har jag gjort två saker som jag aldrig tidigare gjort. Lämnat tillbaka en vara på affären, och gjort en polisanmälan. Varan som jag lämnade tillbaks var en påse kyckliglår. I vanliga fall skulle jag aldrig lämnat tillbaks något, jag avskyr människor som klagar och är omständiga, men nu fick jag lov. Det gick inte att få ut en endaste matbit av ett helt kilo. Det var kyckligbitar med ett tjock lager skinn, stora benbitar, senor, blod och slams. Jag fick lämna tillbaks, och bytte mot en påse kycklingfileér i stället. Tydligen kostade kycklinglåren bara 27:- (Jag köpte fel från början, och hade inte koll på priset) så då kan jag väl förstå varför det var oätligt. Mamma berättade att hon också köpt det en gång och att det var lika. Så ett tips, köp inte kycklinglår från Kronfågel om ni vill få mat på tallriken.
Nästa grej, polisanmälan var lite mer dramatisk.
Efter att jag varit på affären så åkte jag, Miranda & Pajas hem till mamma, men innan vi hunnit fram till hennes dörr så blev vi överfallna av hennes grannes stora Samojed. Den morrade och dundrade rakt på Pajas som blev livrädd och jag som hade Miranda i famnen kunde inte göra så mycket. Men jag ropade efter grannen som stod och tittade på, samtidigt som jag sparkade mot hunden. Miranda blev jätte rädd och började gråta. Det är svårt att beskriva, men det var hysteriskt där ett tag. Jag var så rädd att den stora hunden skulle bita Pajas, ville inte förlora ytterligare ett djur den här helgen.
Tillslut fick grannen tag på sin hund och när allt var under kontroll fick jag ett utbrott som heter duga. Tror aldrig jag har blivit så arg på en människa jag inte känner förut. Men jag blev så rädd, och var så hjälplös eftersom jag hade Miranda i famnen. Det känns inte okej att hon ska göra så att både min hund och dotter ska bli rädda för andra hundar, och det hade kunnat sluta illa. Jag stövlade in till mamma och lämnade hund och barn och gick tillbaks till kvinnan för jag kände att jag måste prata med henne, men hon är inte klok, hon bara skrek, och det slutade med att vi stod och drog i ytterdörren från varsitt håll, och när jag hade sagt det jag ville säga så släppte jag och hon drog igen dörren, och sen gick jag in och ringde polisen. Till saken hör att det här är inte första gången den här kvinnan ställer till det med sin hund. Hon har nog retat upp var och varannan på hela området. Hon har alltid hunden lös, och har absolut ingen koll på den alls. Att den inte blivit överkörd är ett under. Det är många som har pratat med kvinnan i fråga, men hon bara skriker och svarar att hon inte bryr sig och att alla ska hålla käften. Hon har fått flera varningar och polisanmälningar redan.
Förra vintern när Miranda var bebis och låg ute och sov i vagnen, så kom den där stora hunden och hoppade upp mot den, det gick bra, men vagnen hade lika gärna kunnat välta med lilla Miranda i.
Och senaste igår så hade en annan granne råkat ut för samma sak som jag råkade ut för idag. Så jag kände att nu måste det bli ett stopp på det här, andra människor måste ju kunna vistas där med sina djur och barn utan att behöva vara rädda. Jag hoppas hon blir av med hunden och jag hoppas även hon blir vräkt så hon försvinner där i från, för hon är så hemskt elak, otrevlig och obehaglig, känns som att hon är kapabel till precis vad som helst.
I övrigt så trodde jag att jag skulle föda på plats mitt under mitt utbrott, fick världens sammandragningar. Är inte att rekommendera att bli så upprörd mot slutet av graviditeten ;)

Jätte fin hundras, och jag övertygad om att hunden i fråga egentligen
är snäll, men tyvärr bara har en otroligt korkad och ansvarslös ägare. 


2 kommentarer:

  1. Jag vet precis vem du menar och den där damen är inte riktigt klok.. Jag tycker det är väldigt bra att du anmält henne!!
    Va tråkigt med eran Katt, beklagar verkligen! Kram jessica.

    SvaraRadera
  2. MEn fy vad obehagligt med hunden! Usch! Du måste känt dig så hjälplös. Jätte bra att du anmält det, hoppas dom gör något åt det. Puss <3

    SvaraRadera