tisdag 13 november 2012

dags att dra ner på tempot lite.

Över lag tycker jag att jag har haft en himla lätt och bra andra graviditet, men nu märks det att vi går mot slutet, det börjar bli tungt från alla håll och kanter. Har sååå ont av foglossningen och idag hade jag en dålig dag. Stressade upp mig lite vid dagislämningen, var på gränsen till sen, och sen när vi kom dit så var det fullt i folk i hallen så vi knappt kom fram, och att då sitta där på huk med magen i vägen och vinterjackan på och samtidigt krångla av Miranda hennes ytterkläder mitt i värme och kaos blev nog för mycket idag.
Fick sammandragningar och ett obehagligt tryck över lungorna, blev yr och extremt trött. Åkte till affären och veckohandlade som planerat, men det ända jag kunde tänka på var att jag ville sova.
Skulle ha åkte till gymmet efter handlingen, men det avstyrde jag. I stället kokade jag en kopp te, bäddade ner mig i sängen med hund, katt och en film. Och när filmen var slut så somnade jag. Det var så skönt!
Jag är ju faktiskt hemma med havandeskapspenning av en anledning, så jag kanske ska passa på att unna mig sånna här dagar.
Från och med den här veckan har vi ny schema- period på dagis, och då har jag satt in Miranda lite mer än vad hon gått hittills, och det är enbart för hennes skull, sen är det bara ett + att jag får lite mer tid att sköta hemmet och ta hand om mig själv och magen. Hon är så glad när vi åker dit, och så himla glad när vi hämtar henne. Hon älskar att vara där! När hon har varit hemma fredag, lördag och söndag så är hon ganska gnällig och rastlös, men när man hämtar henne på måndag eftermiddag så är det som att få hem en helt annan unge! Inte det minsta gnällig, bara jätte glad och busig. Så nu går hon måndag- fredag 9-14, förutom tisdag & onsdag, då får hon stanna till 15, så hon också får vara med på mellis någon gång. Sen är hon ledig var 3e fredag. Inte så mycket egentligen, om man jämför med andra barn, men med tanke på att jag bara är hemma så kanske det är lite mycket, fast om jag ville så skulle hon kunna gå 7-16 varje dag eftersom jag har havandeskapspenning, som är likvärdigt med sjukskrivning, men det skulle jag ju givetvis aldrig göra. Känner bara att jag vill passa på att låta henne vara där nu så länge hon får, för så fort Lillebror kommit till världen så blir hon ju 15 timmars barn, och då blir det tisdag- torsdag 9-14, ingenting om ni frågar mig! Får nog börja hänga på kyrkis på måndagar & fredagar, så hon får leka lite, för jag och Lillebror är nog inte lika lajbans som barn i hennes egen ålder. Jag vet ju att många har sina barn hemma i flera år, men jag personligen förstår inte hur man får dagarna att gå. Men jag är väl helt enkelt inte så uppfinnsnigsrik och lekig av mig, eller nått.

Nu ska jag titta på lite tv innan det är godnatt. Ska titta på Småstadsdrottningar, det är ganska kul tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar