fredag 23 november 2012

Har fått massor gjort den här morgonen. Efter att jag lämnat Myran så åkte jag bort till Granngården och köpte ny hundmat, och så passade jag på att ta en promenad med Pajas, är skönt med lite miljöombyte ibland, man blir så less på att gå samma vägar helatiden. Sen åkte jag in till noret och gick på apoteket, och köpte nya droppar till myran (hon äter omega 3 + 6 för vi äter aldrig fisk, hon äter på förskolan, men det är inte tillräckligt. Eskimo kids heter det och det kan jag verkligen rekomendera, det är SÅ mycket positiva effekter av det, dessutom innehåller de D-vitamin också, så man behöver inte ge extra D-droppar utöver) Omega 3 till mig och Anders, Miniderm till Myran, alvedon, amningskupor och en liten tandkrämstub att ta med till BB. Går in i v.35 idag, så det är väl dags att fylla BB väskan med sånt som behövs. Sen gick jag vidare till Lantliv, som hade fått in massa FINA julsaker! Men jag gick dit för att köpa en chipsskål och doftljus (som visserligen luktar jul) för ett presentkort jag hade kvar, och det gjorde jag. Även den söta lilla bokstavsmuggen som Myran har tallrikarna i samma serie av fick följa med hem. Sen gick jag till Interflora och köpte en stor Hoya i zinkkruka till vårat nya sovrumsfönster, kommer nog bli fin fint, älskar Hoya, så tacksam växt! Köpte även den för ett presentkort, så det blev ganska billig shopping idag. Och det kanske var tur, för apotektet ruinerade mig som vanligt, det är lätt att hålla sig för skratt när man drar kortet där inne. Nu ska jag vänta på att Anders kommer hem från jobbet, då ska vi åka och äta lunch på Siljan innan vi hämtar vårat busfrö på dagis! Sen tänkte vi hälsa på gammelfaster Anna en sväng innan vi ska helg-handla! I kväll blir det räkmackor och film-mys, det ser jag fram emot! Ser ni förresten de små bollarna nere till höger på bilden? Fick lov att ta kort på den i Presentas skyltfönster. Det är en barnvagnsmobil, hur fin? en sån skulle jag vilja ha!

2 kommentarer: