tisdag 22 januari 2013

Ajaj.

När lillebrors läppar var blodiga efter amningen och jag kände mig svimfärdig av smärta, så fick Anders åka akut till aapoteket och köpa salva och amningsnapp. Jag klarade inte en sekund till. Såååå skönt det var att amma efter det. Eller nu överdrev jag nog en smula, men jämförelsevis så var det som en dröm. Nu blir det intensiv användning av salvan och napp i ett par dar. Jag gillar inte det här med amningsnapp egentligen, tvärvägrade när jag låg på BB med Miranda. Jag är alldeles för bekväm för att sitta fast i en plastgrej för att kunna ge mitt barn mat. Men nu har jag inget val. Men är noga med att lägga till honom ungefär som vanligt (helt vanligt blir det ju inte) att han gapar och "tar" bröstet, tror inte det ska bli några problem att ta bort nappen då. Men den får hänga med ett par dar så det verkligen läker.
Igår fick August träffa Amanda för första gången <3 Miranda visade stolt sin lillebror för henne! Tyckte nyss vi satt där i soffan med bebis-Vidar & bebis-Miranda och ammade ikapp.. Tänk vad tiden går.
Idag har vi bara skrotat runt här hemma. Kom inte ur pyjamasen och in i duschen fören närmare halv ett! Satt fastklistrad med en bebis på tutten! August sov 7 timmar i sträck i natt (01-08) lite väl länge att vara utan mat, men jag var inte så svårövertalad om att sova vidare ;) men han har ätit igen allt och lite till under dagen kan jag lova. Han sov tre timmar där efter lunch, men annars har jag ammat heeela dagen. Är så trött så klockorna stannar, det tar en himla massa energi att amma. Sitter och ammar nu också, i sängen. Anders och djuren snarkar för fullt och jag skulle kunna döda för att också få sova. Jag och lillebror har flyttat upp från källaren, kände mig så ensam där nere. Han och Myran får vänja sig vid varandra helt enkelt :) nu flyter bokstäverna ihop så det är nog bäst jag slutar skriva och säger godnatt :)

1 kommentar:

  1. Jag fick också enorma sår i början och efter några dagar så använde jag amningsnappen, 1 vecka senare var såren läkta och amningen fungerade bättre. Hoppas dom hinner läka och att du slipper den sen :) han är så fin lilla August!

    SvaraRadera