tisdag 8 januari 2013

Hemma med halmen

Lika bra att skriva några rader, så ni inte blir lurade och tror att jag föder barn, för det gör jag givetvis inte. Lillebror myser vidare där inne och jag har lätt för att hålla mig för skratt. 
Är trött idag. Skulle absolut kunnat sova redan, men jag sitter i soffan och kikar på Mästerkocken, ska titta på det där nya med Hollywoodfruarna också tänkte jag, hoppas det är bra!

Har två bilder på mina gravidmagar som är nästan likadana, den översta är från när Miranda ligger i magen, och den andra är nu för ett par veckor sen. Som jag har sagt förut så har jag upplevt mina två graviditeter helt olika, om det beror på att det är olika kön på barnen vet jag inte, men man brukar ju säga att magformen varierar utifrån om man väntar en pojke eller flicka, och på mig stämmer det in i alla fall, jag har följt normen av hur den ska se ut, ganska roligt att se den tydliga skillnaden :) Med Myran var jag rund runt om och nu med lillebror är magen mer toppig. Men hormon-randen brukar man ju kalla för "pojk-rand" men det hade jag när jag väntade en flicka, och inte nu när jag väntar en pojke :) 



2 kommentarer:

  1. Fina magarna:) Snart kommer han!:)

    SvaraRadera
  2. Va häftigt med skillnaden :) Mina magar och graviditeter var också helt olika å jag hade också bara hormonrand med första barnet :)
    Så fascinerande att de kan vara sån skillnad :)

    Kram å lycka till nu! :)

    SvaraRadera