lördag 12 januari 2013

Den nakna sanningen? V.42

Bristningarna sprider sig som en löpeld över min kropp, snart kommer man att få leta med förstoringsglas efter en ärr-fri yta. Tråkigt! Hoppas i alla fall på riktigt att det här var sista magbilden nu, vill inte behöva ta någon v.43 bild, där går väl gränsen i alla fall? Jag kom o tänka på när jag var gravid med Miranda, samma dag som det startade, under tiden jag hade de första värkarna, så gick jag långpromenad med Amanda & Tina. Alltså, det är inte ens en möjlighet den här gången. Hur kan jag vara så svag nu? Är det så för alla omföderskor? Är det värre andra gången?
Även om jag inte hade ont av foglossningen (är i första hand den som stoppar mig) så skulle jag aldrig klara av en längre promenad. När jag har gått runt kvarteret är jag lika utmattad som att jag skulle ha sprungit ett maraton, får på riktigt släpa mig fram de sista meterna. Och att tex städa eller baka går inte heller, då får jag så mycket sammandragningar att jag blir helt färdig av det också. Förstår inte att man kan bli så otroligt handikappad. Sa till Anders nu på kvällen att så länge det är kvinnan som måste vara gravid så blir det inga fler barn i det här huset, för det här utsätter jag mig aldrig för igen. Men blir det möjligt för män att bära ett barn så kanske jag kan överväga en trea ;) vi har i alla fall haft en mysig kväll här hemma med tacos och film.. Nu ligger vi i sängen, Anders spelar poker och jag ska sova! Är så trött fast jag sovit massor idag. Sov först en timme på fm och sen åkte Anders & Miranda iväg och tittade på innebandy på em och då sov jag 2 timmar till, men jag sover dåligt på nätterna, så sömn- kontot behöver väl fyllas på under dagen. Godnatt!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att din mage är super fin å lillebror verkar ju dessutom trivas som fisken i vattnet där i ;) Men jag håller tummarna för att detta blir sista mag bilden å att vi på nästa bild får se lillebror utanför magen istället :)

    Jag var faktiskt piggare under min andra graviditet men jag gick upp mindre i vikt än första graviditeten å sen har jag aldrig haft någon foglossning plus att Enya kom tio dagar före BF så det beroende nog på det, har dock hört många andra säga att andra graviditeten varit jobbigare!


    Kram å lycka till nu!

    SvaraRadera
  2. Ser tungt ut stackare :( tror inte på några egna "igångsättningar" jag provade ALLA bägge graviditeterna. Så hoppas han bara bestämmer sig att komma nu. Och hoppas du slipper igångsättning !! Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är jobbigt nu! När det är övertid och allt.. :/ trodde jag hade klarat mig igenom hela min graviditet utan bristningar. Tji fick jag! Hade ju inte sett UNDER magen! Och dom kom också på övertid.. Jag tänkte att under magen gör ju inte så mycket. Tänkte dock inte på att "under" blir "mitt på" när bebis är ute, ha ha!
    Funderat något mer på skaljackan? Har lagt ut en efterlysning och fått lite napp på andra men inte just den färgen som jag helst velat haft :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha precis så var det med Miranda! Jag hade fått bristningar på sidan, men var så glad över att jag inte fått några fram på magen. Men som sagt, dom fanns ju där under magen bara att man inte såg dom då :P Ja nu har jag funderat lite fram och tillbaks och kommit fram till att jag tyvärr inte vill sälja den :/ vore bara oekonomiskt eftersom lillebror kan ärva den. Men hoppas du hittar på en någon annanstans! Har du provat på POPs hemsida? Under köp & sälj? Där kan du säkert få tag i en!

      Radera
  4. Tack för tipset! Ska kika där :) Kram

    SvaraRadera