söndag 13 januari 2013

Klockan är 04.00, familjen sover och jag är vaken. ATT det ska vara så omöjligt att sova i slutet på en graviditet. Jag är hungrig men det känns lite väl tidigt med frukost va? Ligger och känner efter, men ingen värk så långt ögat når. Blir en dag på soffan igen då. Jag undrar vilken dag som blir lillebrors födelsedag? Vilken dag kommer att vara speciell för resten av mitt liv? Jag vill veta. Idag är jag 11 dagar över tiden, 41+3, jag tycker det är dags nu. BM sa att "jag känner lika mycket bebis i hela magen, det är svårt att urskilja någon kroppsdel" och jag kan ju säga att han blir inte mindre precis. Det är så jätte fullt i min livmoder att det är ett mysterium att han ens kan röra en tå. Magen är lika hård som när jag har en sammandragning, jämt. Herregud, låt detta vara över snart! Ska göra ett nytt försök att sova, i alla fall vila ögonen en stund..

3 kommentarer:

  1. Vet inte vad det är för regler i detta landsting men visst är det väl så att man inte för gå över mer än 14 dagar? Sedan blir man igångsatt så isåfall är det ju inte många dagar kvar men håller tummarna för att det startar av sig själv :) Be om en hinnsvepning när du ska till spec-mvc!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror också det är en två veckors gräns. Har ju gått 14 dagar över tiden om två dagar, så det kan nog mycket väl hända att dom sätter igång mig redan idag! Vilket jag också hoppas på. Är ju givetvis bäst om det får sätta igång av sig själv, men blir jag erbjuden så tackar jag inte nej, för nu börjar det här bli outhärdligt! Så vi får väl se vad som sker under dagen :) kram

      Radera
    2. Lycka till idag! :) Det förstår jag verkligen å det vore ju konstigt om dom inte sätter igång dig idag, en igångsättning kan ju bli jätte smidig när man som dig gått över så pass många dagar å dessutom är det ju andra barnet som i regel brukar gå fortare att föda så jag håller tummarna för dig idag!

      Kram

      Radera