söndag 20 januari 2013

Mina bröstvårtor har haft bättre dagar.

Mys på pappas bröst igår kväll när lillebror hade lite ont i magen <3 Jag och August sover i källaren nu en period tills att amningen fungerar bättre, så slipper vi störa Anders och Miranda. Miranda vaknar nu mera varje gång vi går och lägger oss och vill sova i våran säng, vilket hon också får, känns oerhört viktigt att hon inte blir undanskuffad, men då funkar det inte att vi är där. Just nu måste jag sitta upp och ha lampan tänd för att kunna lägga till honom rätt. Efter förlossningen var jag så trött så jag fick lov att lägga mig ner och amma, men då blev det feltag så nu har jag sår och svin ont, därför är det så viktigt att det blir rätt nu. Men så fort det sitter lite bättre och vi kan amma lite tystare och smidigare så flyttar vi upp igen :) August ammar ganska intensivt fram till 03.00, då somnar han och sover till 07.30. Känns helt okej! Jag klarar mig på dom 4,5 timmarna. Nu sitter vi och ammar nere i sängen, men snart ska vi gå upp till övriga familjen som sitter och äter frukost, min mage kurrar också nu! I eftermiddag kommer Caya och barnen hit och leker och käkar korv med bröd middag med oss :) kul!



4 kommentarer:

  1. Oj vilken liten sötis :) man blir ju lite avis på dig nu som är i den där speciella bebis bubblan ;) men bara liiite ;D

    SvaraRadera
  2. Åh va fin han är! Jag är också så avis, man längtar tillbaka till bubblan men inte till såren på brösten ;) kram på er!

    SvaraRadera
  3. Åhh..va mysigt det ser ut. Han är såå söt...
    Inte roligt med såriga bröstvårtor :( Det finns ju plastskydd att sätta på...vet inte om det funkar, men det är kanske värt att prova...Kramen

    SvaraRadera
  4. Vilken liten goding! Finfina August! Är inte alls avis;) Nu vill jag också ha en liten en...

    SvaraRadera