onsdag 30 januari 2013

Bra grej

Älskar våran vagn! Liggdelen går att tippa, så det blir nästan som en babysitter, vilket är perfekt för oss som inte kan ha lillebror på golvet i en vanlig babysitter. Eller kan kan vi väl, men inte när Miranda är hemma, det känns lite risky. Hon är inte dum, men nyfikenheten tar så lätt över när man är 1,5 och då bara måste man tex känna hur det känns när man petar i ögat om man får för sig det, eller trycka in en napp i en stängd mun. Blir väl lite lättare bara lillebror har växt på sig lite och inte är så skör. Men i alla fall är det super bra med vagen, han ser ju lite mer och kan vara med på ett annat sätt när han kommer upp lite. För övrigt så bor typ lillebror i vagnen, är alltid där han sover på dagtid, han trivs bra där. Han blir verkligen van att sova med ljud omkring sig, det är bra! Nu ska jag sova en liten stund innan lillebror vaknar och ska äta!

3 kommentarer:

  1. Ja där ser han ju ut att trivas...vem skulle inte göra de ;) Jag använde sånna amningsnappar som du skrev om då jag ammade Liam. Han sög av halva bröstvårtan så det fanns inte mycket att välja på. Under tiden fick han väldigt ont i magen och de sa på bvc att de berodde på napparna. När brösten läkt och jag ammade utan blev hans mage bättre... Kanske får dom i sig mycke luft med amningsnapp...? bara en tanke :) Lycka till med allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad jag har tänkt! Det känns på nå vis som att dom får i sig massa luft. Håller på att trappa ner nappen nu i alla fall, så den är nog borta för gott väldigt snart, skönt!

      Radera
    2. Precis vad jag har tänkt! Det känns på nå vis som att dom får i sig massa luft. Håller på att trappa ner nappen nu i alla fall, så den är nog borta för gott väldigt snart, skönt!

      Radera