tisdag 29 januari 2013

Lite mer ont i magen.

Vi kan lägga till vitlök på listan över saker vi inte ska äta igen också. Åt hemmagjort vitlökssmör, och det resulterade i ännu en kväll och natt med ont i magen. När klockan slog 00.00 så var jag så utpumpad efter 8 timmars amning (han vill bara ligga vid bröstet när han har ont i magen) till och från, mest till, så då fick Anders ta honom. Lilla plutten somnade så skönt på hans bröst, och jag somnade också så skönt på min kudde. Men inte långt där efter så vaknade nästa troll. Men då blev jag bara glad! Gick och hämtade henne och sen bäddade vi ner oss tillsammans i våran säng. Det var så mysigt! Sen August föddes har jag inte sovit med henne alls, och det är något jag verkligen saknat. Sov så gott med hela familjen samlad <3 sen sov lillebror ända till 07, så jag kände mig hyffsat utvilad också. Anders har börjat jobba igen, har varit ganska stressad över det, att bli själv med båda barnen, men igår var moster här och hjälpte mig och idag har mamma varit här så jag har kunnat skjuta lite på det :) nu är jag super trött, ska kolla klart på hollywoofruar och sen hoppas på att få sova.

2 kommentarer:

  1. Vad fin han är Frida! :)
    Jag vet hur knöligt det kan vara i början med sömn och rutiner, och en stor eloge till dig som inte ger upp med ammningen! Det måste vara jätte mysigt när det fungerar. Men det där vet du väl redan med tanke på att du redan har en sen innan :) Ville iaf bara kika in och säga att han är super fin, väldigt lik dig må jag säga:) Grattis igen!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Sandra :) ja fy, allt är ju verkligen upp och ner i början. Nu längtar jag mest efter att han ska få en lite mer stadig sömncykel. När dom somnar på kvällen och sen bara vaknar för att äta och somnar om direkt.. Har för mig att det inte tog allt för lång tid innan man hamna där.
    Ja för mig är amning så otroligt praktiskt, är väldigt glad om jag kan helamma den här gången. Med M så fick jag lov att kombinera, och jag hatade att släpa runt på kallvatten, varmvatten, flaskor och pulver. Sånt är jag alldeles för bekväm för :P

    SvaraRadera